fredag 14 april 2017

Det kommer alltid en ny himmel

Bilden hittade jag på Google
Författare: Lori Nelson Spielman
Titel: Det kommer alltid en ny himmel
Genre: Feel-good
Antal sidor: 343
Originalspråk: Engelska
Originaltitel: The Life List
Översättning: Molle Kanmert Sjölander
Serie: -
Utgviningsår: 2013 (min 2016)
Format: Pocket
Källa: Bokhyllan
Utläst: 21 mars 2017
Betyg: 5

Baksidetext: Elizabeth har inte lång tid kvar. Och hon vet att hennes 34-åriga dotter Brett inte är lycklig, trots ett på ytan perfekt liv med pojkvän, jobb och lyxig lägenhet. Hur ska Elizabeth kunna hjälpa sin dotter?
     När testamentet efter Elizabeth ska läsas upp räcker advokaten Brett en gulnad papperslapp. Det är en lista med de livsmål som Brett skrev ner som tonåring och som hennes mamma nu ber henne att försöka uppnå: allt från att förälska sig och skaffa barn till att bli lärare och lappa ihop förhållandet till den frånvarande pappan.
     Men hur ska det gå till? Vägen till att bocka av listan visar sig vara lång, slingrande och oförutsägbar.

Min kommentar: Det är en typisk amerikansk feel-good och jag fastnade direkt. Det är en varm och charmig bok. Det är en lagom dos av humor, besvärligheter och romantik! Det här var en perfekt semesterläsning, och jag ville verkligen inte sluta läsa boken. Den är förvånansvärt spännande och när sista sidan är utläst hade jag en varm känsla i kroppen.

Jag rekommenderade boken till min syster som hade läst ut sin medhavda semesterlitteratur, och hon brukar inte läsa så många feel-goodböcker, och även hon sträckläste boken och älskar den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar