söndag 11 augusti 2013

80 romaner för dig som har bråttom

Titel: 80 romaner för dig som har bråttom
Språk: Svenska
Författare: Henrik Lange
Utgivningsår: 2007
Antal sidor: 165 sidor
Baksidetext: Henrik Lange lyckas på ett enastående sätt komprimera åttio av de största verken ur litteraturhistorien - varje bok på bara en enda sida medelst fyra serierutor.
     Här får vi sammanfattningar på klassiker som Da Vinci-koden, God natt Alfons Åberg, Mörkrets hjärta, Lolita, Flugornas herre, Bibeln, Fru Björks öden och äventyr, Skriet från vildmarken, Bröderna Lejonhjärta, Röda rummet, Lasermannen, Odyséen och Sagan om ringen, för att nu nämna några.

Min kommentar: Baksidetexten säger allt. Här har författaren komprimerat ett gäng romaner i fyra serierutor. Eller, egentligen är det väl bara tre rutor, för en ruta tas upp bara till att skriva författare och titel! Spoilervarning? Till viss del, men vad fasiken, det här är humor! Och med mitt dåliga minne så har jag ändå redan glömt hur det kommer gå i de böcker som jag sedan tidigare planerat att läsa. Men som jag nu då egentligen inte behöver! =) Det här är helt i min smak! Favoritstripparna här i den här boken är: Stolthet & Fördom, Ingenjör Andrées luftfärd, Alice i underlandet och Sagan om ringen. I den sistnämnda har han lyckats trycka in hela trilogin i tre rutor! =)

Betyg: 4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar