torsdag 7 november 2013

Läsplanering

Nu har jag ju tagit mig vatten över huvudet igen. Under en period har jag inte haft mer än en bok i taget att läsa, men nu så...

För nån vecka sedan fick jag för mig att nu är det dags att läsa de sista "Ett Solvarv i Gränna", jag
har ju ändå bara 4 kvar! Sedan fick jag idén att jag skulle läsa "Fritt Fall" av Allan Johansson, då jag gått och suktat efter den i snart ett par års tid. Dessvärre går den inte att låna på biblioteket här i Jkpg kommun så gjorde jag ett fjärrlån på den. Och i måndags eller tisdags kom den. Jag måste också börja läsa "Morgon i Jenin" som är vår bokcirkelbok och som ska diskuteras den 26 november. Jag har även beslutat mig för att jag måste läsa klart "Förnuft & Känsla", då jag inte hann läsa klart den inför våra Jane Austenträff... Jag skulle även vilja påbörja "Mansfield Park" som är nästa bok vi ska läsa i Jane Austencirkeln. "Stolthet & Fördom" har jag faktiskt, tro det eller ej, redan läst klart!

Målet/förhoppningen är att ha läst ut de här böckerna (sju stycken, Mansfield Park är ej medräknad) till den siste november. Det kanske går...


Bokhögen som förhoppningsvis är färdigutläst siste november!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar