torsdag 14 november 2013

att komma hem

Titel: att komma hem en trollsaga
Språk: Svenska
Författare: Ludmila Lagesson-Andrasko
Utgivningsår: 2011
Antal sidor: 64
Baksidetext: -

Min kommentar: Författaren har här målat/ritat diverse troll i olika tekniker och sedan skrivit små texter till varje bild, och har sedan ställt samman dem till en berättelse.

Den här boken/häftet har jag hållt i många gånger när jag städat butiken. Men jag har aldrig fått för mig att öppna den och kika igenom. Inte förrän nu. Och det här är en sån där bok som jag inte förstår. Varför är den gjord? Och för vem? Teckningarna/målningarna som författaren gjort är som klippt och skurna till en utställning. Texterna till ger det en extra dimenson och skulle åtminstone fånga mig. Tyvärr gör inte boken det. Den är för mig intetsägande och ganska anonym.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar