fredag 2 december 2016

Månadsrapport - november

Nu är november till ända, och det är dags att försöka ge sig på någon form av sammanställning av månadens lästa böcker.

Jag fick ju läst dubbelt så många böcker som i oktober i alla fall. Jag hoppas jag få riktigt mycket läsro nu i december.

Antal böcker: 4
46. Elly Griffiths - De öde fälten
47. Meg Rosoff - Så har jag det nu
48. Elly Griffiths - En kvinna i blått
49. Mo Hayder - Fågelmannen

Antal lästa sidor: 1221
Genomsnitt/dag: 41
Genomsnitt/bok: 305
Snittbetyg: 3,6
Påbörjade serier: 1
Ingående serier:1
Avslutade serier (läst senast utgivna/översatta): 1

Biografi: -
Chicklit/Feelgood: -
Drama:-
Deckare/Kriminalroman: 3
Fantasy: -
Historisk roman: -
Humor: -
Skräck/Thriller: -
Klassiker: -
Ungdom: 1
Dystopi: 1
Bokcirkel: 1

Författare
Kvinnor: 3
Män: -
Duo: -

Originalspråk svenska: -
Originalspråk engelska: -
Författare jag inte läst innan: 2
Biblioteksböcker: 4
Böcker i bokhyllan: -
Lånade av vänner: -
Inbundna: 2
Pocket: 1
Danskt band: 1
Ljudbok: -

Månadens bästa: En kvinna i blått
Månadens sämsta: Så har jag det nu
Månadens överraskning: Fågelmannen
Månadens besvikelse: Så har jag det nu
Månadens otäckaste: Fågelmannen

Kommentar
Om månadens bästa: Jag är lite svag för det där med religion, även om jag inte ser mig själv som religiös. Och cliffhangern...
Om månadens sämsta: Det var absolut inget fel på storyn. Det var språket jag inte gillade.
Om månadens överraskning: Var inte beredd på att den skulle vara så otäck som den faktiskt är.
Om månadens besvikelse: Det är synd att språket (som en del älskar i den här boken) störde mig såpass mycket att jag inte gillade boken.
Om månadens otäckaste: Genomgående otäck bok om seriemördare och en nekrofil...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar