lördag 31 december 2016

Månadsrapport - december

Nu är december till ända, och det är dags att försöka ge sig på någon form av sammanställning av månadens lästa böcker.

Antal böcker: 5
50. Maj-Gull Axelsson - Jag heter inte Miriam
51. Ian McEwan -  Domaren
52. Jane Austen - Lady Susan
53. Sankt Brendans Sjöfärd
54. Jenny Colgan - Jul i det lilla bageriet på strandpromenaden

Antal lästa sidor: 1255
Genomsnitt/dag: 40,5
Genomsnitt/bok: 251
Snittbetyg: 4,1
Påbörjade serier: -
Ingående serier: -
Avslutade serier (läst senast utgivna/översatta): 1

Biografi: -
Chicklit/Feelgood: 1
Drama: 2
Deckare/Kriminalroman: -
Fantasy/Äventyr: 1
Historisk roman: -
Humor: -
Skräck/Thriller: -
Klassiker: 1
Ungdom: -
Bokcirkel: 1

Författare:
Kvinnor: 3
Män: 2
Duo: -

Originalspråk svenska: 1
Originalspråk engelska: -
Författare jag inte läst innan: 2
Biblioteksböcker: 4
Böcker i bokhyllan: -
Lånade av vänner: 1
Inbundna: 3
Pocket: 1
Ljudbok: -
E-bok: 1

Månadens bästa: Jag heter inte Miriam
Månadens sämsta: -
Månadens överraskning: Jag heter inte Miriam
Månadens besvikelse: -
Månadens otäckaste: Jag heter inte Miriam

Kommentar:
Om månadens bästa: Den här boken har jag hört så mycket om, men inte läst. Mycket pga hypen. Men, jag blev "blown away". Den är lika fantastisk som den faktiskt är otäck.
Om månadens sämsta: Den här månaden läste jag ingen bok som kvalificerar sig som dålig.
Om månadens överraskning: Jag var inte beredd på att den här boken skulle vara så bra!
Om månadens besvikelse: Läste ingen bok som gjorde mig besviken.
Om månadens otäckaste: Bitarna om koncentrationslägren var riktigt otäcka bitvis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar