söndag 7 augusti 2016

Welcome to Rose Hopkins' Sweet Shop of Dreams

Författare: Jenny Colgan
Språk: Engelska
Genre: Feel-good
Utgivningsår: 2012
Antal sidor: 465

Baksidetext: Were you a sherbet lemon or chocolate lime fan? Penny chews or hard-boiled sweeties (you do get more for your money that way)? The jangle of your pocket money… the rustle of the pink and green striped paper bag…
     Rosie Hopkins thinks leaving her busy London life, and her boyfriend Gerard, to sort out her elderly Aunt Lilians’ sweetshop in a small country village is going to be dull. Boy, is she wrong.
     Lilian Hopkins has spent her life running Lipton’s sweetshops, through wartime and family feuds. As she struggles with the idea that it might finally be time to settle up, she also wrestles with the secret history hidden behind the jars of beautifully coloured sweets.
    Welcome to Rosie Hopkins’ Sweetshop of Dreams - a novel – with recipes. 



Min kommentar: Det här är tredje boken jag läser av Jenny Colgan, och hon har kommit att bli lite av favoritförfattare för mig. Jag läste den här boken på engelska, och det tog ett litet tag innan jag fick in flytet i att inte läsa på svenska.

Jag tycker boken var lite seg i början, men så helt plötsligt så tog den tag i mig, och jag läste mer än halva boken på en dag. Jag ville ju så gärna veta hur det kommer gå för Rosie och Lilian, även om jag anar det redan från början. Det var också intressant med ”tillbakablickarna” och man förstod Lilian mer och mer.

Jenny Colgan kan det där med att skriva feel-good. Jag kommer absolut läsa fler böcker av henne.

Betyg: 4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar