söndag 4 maj 2014

Månadsrapport: April

Har kommit in någon slags halvsvacka igen, vad gäller bokläsandet igen. Men jag kämpar på, och jag tar en bok i taget!

Antal böcker: 5

25 Jane Austen - Övertalning
26 Agneta Åsgrim - Jönköpings promenader
27 Jörgen Brekke - Nådens omkrets
28 Amanda Hellberg - Styggelsen
29 Vivi Edström - Livet enligt Jane Austen

Antal lästa sidor: 1 274
Genomsnitt/dag: 42,5
Genomsnitt/bok: 255

Roman: 3
Klassiker: 1
Fakta: 2

Bokprojektet: -
Kaosutmaningen: 2

Kvinnor: 4
Män: 1
Duo: -

Originalspråk (svenska): 3
Författare jag inte läst innan: 4
Biblioteksböcker: 4
Böcker i bokhyllan: 1

Månadens bästa: Övertalning
Månadens sämsta:  -
Månadens överraskning: Styggelsen
Månadens besvikelse: Nådens omkrets
Månadens otäckaste: Styggelsen

Kommentar:
Om månadens bästa: Övertalning kan mycket väl vara årets bok! Jag älskar den.

Om månadens sämsta: -

Om månadens överraskning: Jag har hört mycket om Amanda Hellberg och hennes böcker. Så jag var lite nervös att jag skulle bli besviken. Men icke. Jag blev positivt överraskad av Styggelsen.

Om månadens besvikelse: Anledningen till min besvikelse var att den innehöll det där typiska för en kriminalroman. En polis med alkoholproblem. Flera parallella historier. Både i nutid och dåtid. Jag hade hoppats på att få slippa de här stereotypiska delarna. Annars så var boken bra!

Om månadens otäckaste: Styggelsen var riktigt otäck. På baksidan står det att det är en skräckroman. Den var till och med så otäck att jag inte vågade läsa den på kvällen, innan jag skulle sova. En gång fick jag till och med lägga ifrån mig den på bussen där jag läste den! Precis som en skräckroman ska vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar