torsdag 8 maj 2014

Jönköpings promenader

Titel: Jönköpings promenader
Språk: Svenska
Författare: Agneta Åsgrim Berlin
Genre: Fakta, Hembygd
Utgivningsår: 1994
Antal sidor: 148
Baksidetext: - 




 



Min kommentar: Den här boken består av sex promenader i Jönköping, med tillhörande informationstext. Lite som en stadsvandring på egen hand. Men, boken fungerar lika bra hemma i läsfåtöljen om du kanske bara vill lära dig mer om Jönköpings historia. Eller för den delen, tänka tillbaka på tider som flytt. Nu när jag börjat grotta ner mej lite i Jönköpings historia så kände jag till en del, men en hel del nytt. Så den här boken lär ju finnas i min bokhylla inom kort! I år ska jag faktiskt försöka ge mig ut på de här promenaderna. En del har nog ändrats sen boken skrevs, men om inte annat så kanske jag kan få en inre blick hur det en gång sett ut! Storleksmässigt är det en bra bok. Den tar inte upp en alltför stor plats i min väska! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar