söndag 25 maj 2014

Colin Firth The Biography

Titel: Colin Firth The Biography
Språk: Engelska
Författare: Alison Maloney
Genre: Fakta, Biografi
Utgivningsår: 2011
Antal sidor: 256
Baksidetext: - 



Min kommentar: Jag erkänner. Jag lånade boken enbart för att den handlar om Colin Firth. Och förhoppningsvis skulle den innehålla en del bilder på honom. Och lite bilder finns det ju... Innehållet då. Vi får veta mer om privatpersonen Colin Firth, hans uppväxt, hur han kom in på skådespelarbanan (han är uppväxt i en akademisk miljö), vi får läsa om de filmer han spelat in fram till 2011, vilka var hans motspelare?, hans båda äktenskap... Ja, det är helt enkelt en biografi, om än unauthorized... Jag hade dock lite svårt att komma in i att det var på engelska, då det var ett tag sedan jag läste på engelska. Men när jag väl kom in i det så var det väldigt lättläst.

Men vad ger man då en biografi betyg? Den får en 3:a, jag blev inte direkt överväldigad, men den var samtidigt inte dålig på något vis...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar