måndag 1 december 2014

Månadsavslut November

Hela 7 böcker mäktade jag med i november månad, och det får jag vara glad för. Jag fick äntligen till det och läste inte mindre än fyra böcker i bokprojektet som har blivit något av ett evighetsprojekt...

Antal böcker: 7


57 Alec Wilkinson - Polarexpeditionen
58 Catharina Larsdotter Norén & Janna Granesjö - Percys äventyr, ballongresan
59 Fritiof Nilsson Piraten - Bokhandlaren som slutade bada
60 Håkan Tollesson - Skärgårdsbåtar i väster
61Katarina Biwald - Läsarna i Broken Wheel rekommenderar
62 Carl Cloffe - Med Andrée till Nordpolen 1896
63 Anna Fredriksson - Sommarhuset

Antal lästa sidor: 1660
Genomsnitt/dag: 55,5

Genomsnitt/bok:  237
Roman: 3
Klassiker:1

Fakta: 3
Barn-& ungdomslitt: 1

Bokprojektet: 4
Kaosutmaningen: 1

Författare
Kvinnor: 2
Män: 4
Duo: 1

Originalspråk (engelska): -
Författare jag inte läst innan: 8 (en av böckerna var ju skrivna av en duo)
Biblioteksböcker: 5
Böcker i bokhyllan: 2

Månadens bästa: Läsarna i Broken Wheel rekommenderar
Månadens sämsta: Med Andrée till Spetsbergen 1896
Månadens överraskning: Bokhandlaren som slutade bada
Månadens besvikelse: Med Andrée till Spetsbergen 1896
Månadens otäckaste: Sommarhuset

Kommentar:
Om månadens bästa: Det här är ju en bok som man helt enkelt bara mår bra av. Visst storyn är kanske något banal, och man räknar ju rätt snabbt ut hur det kommer att gå. Men det gör liksom inget. Nu väntar jag bara på filmen... Jag hoppas det blir en film.
Om månadens sämsta: Den här boken hamnar här enbart för att man inte lyckas skriva rätt namn på "huvudrollsinnehavaren" i boken.
Om månadens överraskning: Här trodde jag nog det skulle bli någon dammig bok skriven på "gammal" svenska. Visst det började lite så, men sedan tog det sig, och jag kommer självklart läsa fler verk av "Piraten".
Om månadens besvikelse: Av samma anledning som månadens sämsta.
Om månadens otäckaste: Det här är absolut ingen otäck bok i det avseende att det är blodiga otäcka mord. Nej det handlar mer om hur människan kan agera utifrån att en älskad(?) familjemedlem avlider. En del otäcka sidor poppar fram...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar