tisdag 13 november 2012

Två små frågor

Fråga ett: Vad gäller om vi helt plötsligt sålt slut på en bok eller två? Ska jag läsa dem ändå? För vi hade ju titeln till försäljning när projektet startade. Här måste jag fundera en dag eller två!

Fråga två kommer från min kollega på jobbet: ska du även recensera andra böcker du läser, här på bloggen? Alltså böcker som inte hör till projektet? Titeln är ju ändå "Jenny läser om Nord- och Sydpolen och allt däremellan". Svar: Varför inte? De recensioner som är om böcker som inte tillhör projektet kommer jag tagga med: "inhoppare".

Nu kanske någon frågar, men hur ska jag hinna läsa andra böcker? Jag ska ju ändå klämma till med 2,7 böcker i veckan i projektet. Som svar på denna undran svarar jag: jag läser en del på bussen till och från jobbet, har ju ändå 30 min resväg enkel väg, och en del böcker som vi har på jobbet är så stora, otympliga och tunga att jag helt enkelt inte orkar släpa med mig åbäket på bussen. Då kan det vara lämpligt med en liten "inhoppare". Och det kan också vara skönt att bryta av med något annat när man läser om Fridtjof Nansen (på norska)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar