måndag 2 januari 2017

Något av en årssammanställning

Nu när 2016 är till ända så tänkte jag försöka mig på något av en årssammanställning.

Efter en mycket trög start på året, då jag knappt ens orkade med att läsa bokcirkelböckerna så kom helt plötsligt lusten tillbaka fram på sommaren. Oktober var något av en svacka igen, men det kan kanske förklaras med att jag då återgick till att jobba heltid efter att ha varit sjukskriven 50 och 25% under våren, sommaren och början av hösten...

Det blev i alla fall 54 böcker totalt till slut. Två av dessa var ljudböcker. Jag har också läst min första, men inte sista, e-bok. Det blev 15 978 sidor till slut. Delar man upp det på antalet dagar så har jag läst 43.7 sidor/dag. Delar man upp det på antal böcker (52 stycken, då jag inte räknar med ljudböckerna) så blev det 307 sidor/bok. Snittbetyget blev 3,7.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar