torsdag 1 september 2016

Månadsrapport - Augusti

Augusti månad är nu till ända och det är dags för en liten sammanfattning av de böcker jag läst under månaden. Hela tio stycken blev det till slut. Det är jag mer än nöjd med. Tror inte jag kommer få ihop så många böcker under september. Visserligen har jag semester till den 12 september och har inget inplanerat, men sedan när jag börjar jobba igen så går jag upp till 75% vilket gör att jag kommer hem lite senare på dagarna. Jag ska även läsa franska på kvällstid en gång i veckan med start den 8:e...

Det var en härlig blandning av historiska romaner,  ungdomsböcker/young adults, fantasy, deckare och feelgood den här månaden!

Antal böcker: 10 st.
28. Maria Gustavsdotter - Hustrun
29. Jenny Colgan - Welcome to Rose Hopkin's sweet shop...
30. Gabrielle Zevin - Livet enligt Fikry
31. Ransom Riggs - Själarnas bibliotek
32. Maria Gustavsdotter - Änkan
33. P.D. James - Slut hennes ögon
34. Elly Griffiths - Flickan under jorden
35. Elly Griffiths - Janusstenen
36. P.D. James - Mord i sinnet
37. Sigrid Combüchen - Spill

Antal lästa sidor: 3 521
Genomsnitt/dag: 113,5
Genomsnitt/bok: 352
Snittbetyg: 3,5
Påbörjade serier: 2
Ingående serier: -
Avslutade serier (läst senast utgivna/översatta): 3

Biografi: -
Chicklit/Feelgood: 2
Deckare/Kriminalroman: 4
Drama: 1
Fantasy: 1
Historisk roman: 2
Humor: -
Skräck/Thriller: -

Klassiker: -
Ungdom: 1
Bokcirkel: 1

Författare
Kvinnor: 7
Män: 1
Duo: -

Originalspråk svenska: 3
Originalspråk engelska: 1
Författare jag inte läst innan: 4
Biblioteksböcker: 9
Böcker i bokhyllan: 1
Lånade av vänner: -
Inbundna: 8
Pocket: 2
Ljudbok: -

Månadens bästa: Flickan under jorden
Månadens sämsta: Spill
Månadens överraskning: Livet enligt Fikry
Månadens besvikelse: Spill
Månadens otäckaste: Flickan under jorden

Kommentar
Om månadens bästa: Har hört så mycket om Elly Griffiths böcker, och älskar när boken motsvarar förväntningarna. Lagom mycket historia, spänning och fantastiska miljöbeskrivningar.
Om månadens sämsta: Boken är alldeles för rörig och svårskriven för min smak.
Om månadens överraskning: Visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig av boken. Men, den överraskade mig positivt, och även om den handlade om sorgliga saker så finns det väldigt många ljusglimtar!
Om månadens besvikelse: Boken är alldeles för rörig och svårskriven för mig.
Om månadens otäckaste: Boken är inte rätt igenom otäck, men vissa bitar fick pulsen att stiga rejält och jag fick ta en paus på ett par minuter innan jag kunde läsa vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar