tisdag 27 september 2016

Bridget Jones's baby

Bilden har jag lånat från SF-bio.
Titel: Bridget Jones's baby
Originaltitel: Bridget Jones's baby
Genre: Komedi, Romantik
Regissör: Sharon Maguire
Skådespelare: Colin Firth, Renée Zellweger, Patrick Dempsey, Emma Thompson
Utgivningsår: 2016
Längd: 2 h 3 min
Serie: Bridget Jones #3
Såg den på: Biostaden Jönköping 19 september
Betyg: 4

Handling: Efter att ha lämnat Mark Darcy blir det plågsamt uppenbart för Bridget Jones att "lyckliga till döden skiljer oss åt" inte var ett löfte hon kunde leva upp till. Som fyrtio-nånting och singel i gen, bestämmer sig Bridget för att satsa på sin karriär och omge sig med gamla och nya vänner. För en gångs skull har hon fullständig kontroll på saker och ting. Vad skulle någonsin kunna gå fel?

Min kommentar: Jag älskar Bridget. Och jag älskar Mark Darcy. Det här är en mycket efterlängtad film. Men, om man läst boken - Mad about the boy, så kommer man inte känna igen sig. För det är nämligen inte samma story. Överhuvudtaget. Ploten i den här filmen är att Bridget blir gravid, men hon vet inte vem som är pappan till barnet. Är det hennes gamla flamma Mark? Eller är det Jack, som hon träffade på en festival?

Det är samma gamla Bridget, även om hon faktiskt numer är riktig duktig på sitt jobb. Visst, hon klantar kanske till det ibland, men inte alls på samma sätt som tidigare... Och Mark. Ja, Mark är ju Mark. Jack är ju en ganska trevlig bekantskap, men det är inte alls samma kemi mellan Jack och Bridget, som med Mark och Bridget!

Ett annat nytt ansikte i den här filmen är Emma Thompson som spelar gynekologen, och hon är (som vanligt) riktigt bra. Hon har ingen jätteroll, men hon levererade repliker som orsakade gapflabb i bioslaongen.

Gillade du de andra två Bridgetfilmerna så kommer du att gilla den här!

Och ja, jag kommer alltid tillhöra team Darcy! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar