torsdag 2 oktober 2014

Månadsavslut September

Antal böcker: 6

49 Belinda Bauer - Mörk jord
50 Amanda Hellberg - Döden på en blek häst
51 Åsa Larsson - Till dess din vrede upphör
52 Marian Keyes - Hemligheten på Mercy Close
53 Marian Keyes - Familjen Walsh A-Ö
54 Rolf Kjellström - Breven från Arktis

Antal lästa sidor:  1841
Genomsnitt/dag:   61 sidor
Genomsnitt/bok:  307 sidor
Roman: 5
Klassiker: -
Biografi: -

Bokprojektet: 1
Kaosutmaningen: -

Författare
Kvinnor : 4
Män: 1
Duo: -

Originalspråk (svenska): 3
Författare jag inte läst innan: 2
Biblioteksböcker: 2
Böcker i bokhyllan: 4

Månaderns bästa:  Döden på en blek häst
Månadens sämsta: Familjen Walsh A-Ö
Månadens överraskning: Hemligheten på Mercy Close
Månadens besvikelse:  Familjen Walsh A-Ö
Månadens otäckaste:  Döden på en blek häst

Kommentar:
Om månadens bästa:  Den här boken är så där suggestivt otäck. Inte en massa blod (kanske lite) och mängder av bestialiska mord. Nej här är det de döda som inte kan lämna huvudrollsinnehavaren i fred...

Om månadens sämsta:  Boken i sig är inte dålig. Men jag tycker inte riktigt att den höll samma standard som Marians andra böcker om familjen Walsh. Det känns lite urvattnat dock. Men visst jag fnissade till både en och två gånger.

Om månadernas överraskning: Det var väldigt länge sedan jag läste Marian Keyes, och jag var inte helt säker på att jag fortfarande skulle gilla hennes böcker om familjen Walsh. Men den här gillade jag mer än jag trodde. Kom på mig själv vid ett flertal gånger skratta till högt!

Om månadernas besvikelse: Se Om månadens sämsta

Om månadernas otäckaste: Döda som inte riktigt kan lämna jordelivet. I ett mörkt och ruggigt England. Där har ni konceptet. Ser framemot Amandas efterföljande böcker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar