torsdag 1 januari 2015

Månadsavslut December

Det blev kanske inte fullt så många böcker jag planerat att läsa, men så är det ibland. Planen var att läsa en hel drös med böcker under julen, men jag har inte ens öppnat en bok sedan jag kom hem till Trollhättan (el jag är ju faktiskt i Vbg om vi ska vara petnoga)

64 Hjalmar Söderberg - Den allvarsamma leken
65 Hjalmar Johansen - Med Nansen mot Nordpolen
66 Nora Roberts - Som en drömbild
67 Maeve Binchy - Vinter i drömhuset


Antal böcker: 4
Antal lästa sidor: 1155
Genomsnitt/dag: 37
Genomsnitt/bok: 289

Roman: 3
Klassiker: 1
Fakta: 1

Bokprojektet: 1
Kaosutmaningen: 1

Författare
Kvinnor: 2
Män: 2

Originalspråk (norska): 1
Författare jag inte läst innan:  4
Biblioteksböcker: 3
Böcker i bokhyllan: 1

Månadens bästa: Som en drömbild
Månadens sämsta: -
Månadens överraskning: Den allvarsamma leken
Månadens besvikelse: -
Månadens otäckaste: -

Kommentar:
Om månadens bästa: Det här är kanske inte den bästa boken språkmässigt sett, och historien kan också vara lite "banal", men ibland behöver man sådana här böcker. Redan efter att ha läst baksidetexten så vet man hur det kommer att gå...
Om månadens sämsta: Jag fick ju bara till fyra böcker, och det var ingen bok som var dålig...
Om månadens överraskning: Här hade jag förväntat mig en bok, med "gammaldags" text och kanske lite mossig. Men, ack så jag bedrog mig. Under tiden jag läste boken var jag kanske inte helt begeistrad, men när jag läst klart den, och funderat lite på den så...
Om månadens besvikelse: Det var ju som sagt så få böcker jag läste och det var ingen som jag blev besviken på.
Om månadens otäckaste: Det var ju som sagt så få böcker jag läste och det var ingen som var otäck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar