fredag 9 januari 2015

Någon form av läsplanering...

... måste jag ju ändå ha. 2015 ska jag försöka att låna lite mindre böcker och läsa de jag redan har i bokhyllorna. Jag har ju ändå köpt dem av en anledning. De ska läsas.

I mina bokhyllor har jag just nu 122 böcker som jag inte läst. Jag är väldigt bra på att köpa böcker, men sedan kan de få stå där i evigheter innan jag knappt tittar på dem. Det ska bli ändring på detta.

Sedan är det ju det där bokprojektet jag lite halvlamt jobbar med. Det ska bli ändring på detta med. Nu ska den avslutas. Om jag räknat rätt, så har jag i nuläget 52 böcker kvar att läsa. Fast jag vet att det kommer köpas in åtminstone en ny titel i år... Det hade varit riktigt skönt att bli "klar" med den här utmaningen redan i år. Och rent krasst så bör det ju gå. En bok i veckan. Men, jag vet att jag har några riktiga tungviktare kvar... Det är nästan så jag ger upp med en gång. Vi får väl se hur många jag har kvar vid årsskiftet.

2014 läste jag 67 böcker, och jag vill ju självklart öka detta något, så mitt mål för i år är 70 böcker. Så om jag nu även ska läsa klart bokprojektet, så förstår ni ju att jag inte kommer få så mycket tid över för andra böcker. Och jag som är med i två bokcirklar... =)

Det är väl lika bra att börja läsa kanske. Men, först ska jag se på veckans avsnitt av På spåret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar