söndag 21 september 2014

Hyenorna

Titel: Hyenorna (Hyenene)
Språk: Svenska (Norska)
Författare: Hanne Örstavik
Översättare: Lotta Eklund
Genre: Skönlitteratur, Roman
Utgivningsår: 2011 (Min utgåva: 2014)
Antal sidor: 213
Baksidetext:"Hon såg på hans ögon, letade efter den där glimten hon alltid hade förhållit sig till där inne, om den var långt fram eller tillbakadragen, var den fanns, och vad den gjorde med henne. Som en glödande prick, en liten kula."

Siv har brutit upp från sin relation med Rudolf och känner sig tom. När hennes vän Sally ska åka till Rom bestämmer sig Siv för att låna hennes lägenhet i en liten stad vid havet i södra England. Hon vill få tid att bara vara och hitta det som gör henne levande.

Bilden är lånad från Litteraturmagazinet.

Min kommentar: Den här boken föll mig inte i smaken. Tyvärr. För baksidetexten såg ju så lovande ut. Men, den är alldeles för långsam för min smak. Det händer liksom ingenting. Det är klart att det händer något i boken, men det handlar mer om en inre resa. Det kan naturligtvis vara intressant, men tyvärr så fastnar jag inte för det den här gången. Det fanns faktiskt tillfällen då jag bara ville "slänga iväg" boken, men jag har samtidigt svårt för att inte läsa klart en bok jag påbörjat. Även om jag borde veta bättre och inte slösa med min tid med en bok eller film som jag inte tycker om.

Betyg: 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar