torsdag 19 september 2013

STOPP!

Det tar ju emot. Men, jag har tagit beslutet att avbryta projektet. Bara lite drygt två månader före det var tänkt att avslutas. Tanken var ju att jag under 14 månaders tid skulle läsa ALLA titlar vi har till försäljning på museet/turistbyrån. Och efter att jag hade räknat samman hur många böcker det skulle bli, och att jag skulle läsa 2,7 böcker i genomsnitt per vecka för att klara utmaningen, så förstod ju alla utom jag, att det här kommer inte gå vägen. Men, jag hade bestämt mig. Och visst så skulle jag klara detta.

Jag vill också här och nu påpeka att det här är mitt eget dumma/korkade påhitt. Det är alltså ingen som har "tvingat" mig till det här.

Men, jag har tappat läsluten helt och hållet. Det är inte kul att läsa överhuvudtaget. Jag känner bara en press att jag måste ta tag i nästa bok...Ska jag vara helt ärlig så tappade jag läslusten redan i somras, för varför skulle jag annars ha ett uppehåll på 10 veckor?  Och för att åter få tillbaka läslusten så avbryter jag härmed projektet. Eller nästan i alla fall. Jag har bestämt mig för att jag ska fortsätta läsa de böcker vi har till försäljning, men det ska inte vara gjort till ett visst datum. Ok, jag väljer kanske inte den där boken på engelska som är nån avhandling (tror jag) och som kostar 950 kr... Inte för att den är dyr så in i bomben, utan för att jag känner att den är helt totalt ointressant. Jo förresten, jag har bestämt mig för att "Ett Solvarv i Gränna"-böckerna ska vara utlästa till nyår!

Och nu när jag tagit det här beslutet så känns det genast mycket bättre. Det blir nog till att jag börjar med "I museets dolda vrår" av Kate Atkinson ikväll. Det är ju vår bokcirkelbok, och den ska vara utläst till på tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar