onsdag 5 oktober 2016

Eat, Pray, Love

Bilden hittade jag på Google.
Titel: Eat, Pray, Love
Originaltitel: Eat, Pray, Love
Genre: Drama
Regissör: Ryan Murphy
Baserad på: Eat, Pray, Love av Elizabeth Gilberts
Skådespelare: Julia Roberts, Javier Bardem, James Franco, Tuva Novotny
Utgivningsår: 2010
Längd: 2 h 20 min
Serie: -
Såg den på: DVD september 2016
Betyg: 3

Handling: Liz Gilbert är övertygad om att livet har mer att erbjuda än familj och karriär. Se hur hon hittar ny livsglädje i denna inspirerande och sanna historia som är baserad på den bästsäljande boken med samma titel. Liz lämnar New York och ger sig ut på en årslång resa till Italien, Indien och Bali där hon försöker hitta sig själv med hjälp av god mat, meditation och förhoppningen att få uppleva sann kärlek.

Min kommentar: När det gäller filmer så är jag svag för feel-good och romantik. Jag vill drömma mig bort och jag vill ha lyckliga slut. Så är det. Skräck och thrillers göre sig icke besvär...

Det här är en smågullig film med fina miljöer och riktig matporr. Jag kan känna lukten av pizzorna, känna hur krispiga de är. Jag svettas tillsammans med Liz i Indien. Och jag vill ta första bästa plan till Bali! Men, det är lite väl sockersött emellanåt. Och trots att jag sett filmen flera gånger så minns jag inte riktigt hur det slutar. Men, jag antar att hon hittar sig själv och den sanna kärleken. I filmen gestaltad av Javier Bardem, som jag är lite lite svag för...

Det är hur som helst en perfekt söndag-förmiddag-slappar-film, när man liksom inte orkar ta tag i något vettigt utan bara vill ligga i soffan och softa och slökolla på något!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar