onsdag 9 april 2014

Jönköpings Kommun Landsbygden, en kulturhistorisk utredning

Titel: Jönköpings Kommun Landsbygden, en kulturhistorisk utredning.
Språk: Svenska
Författare: Jönköpings Läns Museum
Genre: Fakta, Hembygd
Utgivningsår: 1989
Antal sidor: 244
Baksidetext: -


Min kommentar: I min jakt på information om gamla hus och byggnader så kunde jag ju inte låta bli den här boken när jag var på Länsmuseet och kikade in bokrean. Boken är då en kulturhistorisk utredning och nu är man på landsbygden. Här har man plockat fram byggnader som är intressanta ur ett historiskt perspektiv. Man kan till exempel läsa om Drättinge och Lyckås gårdar och naturligtvis många fler i Jönköpings landsbygd.

Boken har några år på nacken, vilket märks både layoutmässigt och bildmässigt. Men detta är inget som stör mig. Vad jag däremot skulle önska är att man skulle göra en uppdatering. för det händer faktiskt att man trots allt river en byggnad eller bygger om dem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar