söndag 2 mars 2014

Månadsrapport: Februari

Februari var ingen vidare bra läsmånad. Jag har två böcker jag påbörjade ungefär mitt i februari som jag fortfarande kämpar med. Den ena räknar jag dock bli klar med nu i helgen. Den andra ska vara tillbaka på bibblan 20 mars, så då ska jag väl ha den klar! Men hur kul det än är att läsa så kommer det andra saker emellan ibland. Som ett litet projekt vi drog igång på jobbet. Nu har vi fullt upp att "springa" runt i vår kommun och fota hus, konstverk, ruiner, kyrkogårdar och allt vad det nu kan vara för att sedan skriva en kort infotext som vi sedan delger varandra! Och den som känner mig vet ju att jag kan gå lite bananas ibland! Men jag ska försöka hitta en bra balans, för jag gillar ju att läsa...

Antal böcker: 5


19. Jönköpings kommun landsbygden, en kulturhistorisk utredning

Antal lästa sidor: 659
Genomsnitt/dag: 23,5
Genomsnitt/bok: 165



Religion: 1
Biografi: 1
Barn-/ungdomsbok: 1
Hembygd: 2

Bokprojektet: 3
Kaosutmaningen: 1

Kvinnor: 4
Män: -
Duo: 1

Originalspråk (svenska): 5
Författare jag inte läst innan: 3
Biblioteksböcker: 4
Böcker i bokhyllan: 1
Ljudböcker: 1

Månadens bästa: Eld
Månadens sämsta: -
Månadens överraskning: M:me Tingley, fredshäxa eller häxa?
Månadens besvikelse: -
Månadens otäckaste: -

Kommentar:
Om månadens bästa: Det är sällan en uppföljare/del 2 i trilogi blir bra. Men Mats och Sara kan det där med att inte få det till att bli enbart en transportsträcka fram till sista och avslutande delen.

Om månadens sämsta: Av månadens ynka fem lästa böcker, varav en lyssnad, så var det ingen som dålig.

Om månadens överraskning: M:me Tingley, fredsängel eller häxa? Det här trodde jag skulle bli månadens sämsta. Jag var beredd på en ganska tragglande bok om Katherine Tingley. Men icke. Cia har gjort ett bra jobb, och jag ville hela tiden läsa vidare. Trots att det är en "fackbok".

Om månadens besvikelse: Ingen besvikelse!

Om månadens otäckaste: Den här månaden var det inga otäcka böcker alls. Det får bli ändring på detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar