torsdag 7 augusti 2014

Månadsrapport juni och juli

Tiden går ju fort när man har roligt, sägs det ju. Och jag måste ha haft väldigt roligt eftersom jag helt missade att göra månadsrapporten för juni. Så här kommer en rapport som gäller för både juni och juli!

Fast något vidare läsning blev det förstås inte... Men nu nalkas höst och solsemester, kanske blir det lite mer läsande då! =)

Antal böcker: 5

38 Helen Fielding - Bridget Jones - Mad about the boy
39 Rachel Joyce - Harold Fry och hans osannolika pilgrimsfärd
40 Mary-Anne Shaffer - Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap
41 August Strindberg - Röda rummet
42 Richard Ford - Kanada

Antal lästa sidor: 1766
Genomsnitt/dag:  29
Genomsnitt/bok: 353

Roman: 5
Klassiker: 1
Fakta: -

Bokprojektet: -
Kaosutmaningen: 2

Författare

Kvinnor : 3
Män: 2
Duo: -

Originalspråk (svenska): 1
Författare jag inte läst innan: 4
Biblioteksböcker: 4
Böcker i bokhyllan: 1

Månadernas bästa: Harold Fry och hans osannolika pilgrimsfärd
Månadernas sämsta: Röda rummet
Månadernas överraskning: Kanada
Månadernas besvikelse: Röda rummet
Månadernas otäckaste: Kanada

Kommentar:
Om månadernas bästa: Här hade jag förväntat mig en "100-åringen som klev ut genom fönstret och försvann", men upptäckte en "En man som heter Ove". Typ.

Om månadernas sämsta: Förstår helt enkelt inte riktigt storheten i den här boken. Men, nu har jag läst en August Strindbergbok. Kanske att jag måste läsa om boken ett par gånger innan jag riktigt förstår/uppskattar den.

Om månadernas överraskning: Valde den här boken efter tips från biblioteket till ena bokcirkeln. Hade ingen aning om vad som väntade i en bok med titeln "Kanada". Men vilken bok.

Om månadernas besvikelse: Se Om månadens sämsta

Om månadernas otäckaste: Det är "otäcka" människor som bor i de kanadensiska utmarkerna... Genom hela boken är det som en tryckt stämning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar