tisdag 4 februari 2014

Månadsrapport: Januari

Ok. Jag har bestämt mig för att göra som många andra bokbloggare, jag ska göra månadsavslut. Men då jag såklart inte har någon aning om hur jag ska strukturera upp det hela, så har jag helt sonika norpat Monikas upplägg (ja, jag har frågat om lov först)!

I januari fick jag ju för mig att dra igång mitt lilla bokprojekt igen. Så jag rivstartade, men sedan tog det stopp i läsandet igen. Det är väl som med träning. Jag gick ut för hårt. Men, jag är på gång igen! Här kommer rapporten:

Antal böcker: 14

1. Bengt Aurelius - Barnen på Röttlegården
2. Jane Austen - Mansfield Park
3. Jenny Diski - På tunn is - en resa till Antarktis
4. Morten Smelror - "... en sten löftet fra mitt hjerte..."
5. Andréemuseet 1997
6. Byggnadsvård i praktiken I: Flyttning av gamla hus
7. Byggnadsvård i praktiken II: Värmen i gamla hus
8. Byggnadsvård i praktiken III: Utvändig renovering
9. Byggnadsvård i praktiken IV: Invändig renovering
10. Byggnadsvård i praktiken V: Målade golv
11. Naturpärlor i Jönköpings kommun
12. En underbar fredag
13. Bea Uusma - Expeditionen - Min kärlekshistoria
14. Claes Corin - I John Bauers fotspår

Antal lästa sidor: 2 266
Genomsnitt/dag: 73
Genomsnitt/bok: 162

Klassiker: 1
Fackbok - Geografi: 2
Fackbok - Arkitektur: 5
Fackbok -  Natur: 2
Biografi: 2
Barnbok: 1
Övrigt: 1

Bokprojektet: 12
Kaosutmaningen: 4

Kvinnor: 3
Män: 10
Duo: 1

Originalspråk (svenska): 12
Författare jag inte läst innan: 9
Biblioteksböcker: 13
Böcker i bokhyllan: 1
Ljudböcker: 0

Månadens bästa: Expeditionen - min kärlekshistoria
Månadens sämsta: -
Månadens överraskning: På tunn is - en resa till Antarktis
Månadens besvikelse: -
Månadens otäckaste: -

Kommentar:
Om månadens bästa: Kommentar överflödig om Beas "Expeditionen", den är bara så bra.
Om månadens sämsta: Jag kan inte säga vilken bok som var sämst den här månaden då det var nästan bara bokprojektsböcker, och jag kan ju tex säga att byggnadsvård inte intresserar mig ett dugg, men jag kan inte säga att böckerna är dåliga för det.
Om månadens överraskning: På tunn is... trodde jag skulle handla om en resa till just Antarktis, men det handlade mer om en personlig inre resa. Inte riktigt vad jag väntat mig!
Om månadens besvikelse: Se "om månadens sämsta"
Om månadens otäckaste: Den här månaden var det inga otäcka böcker alls. Det får bli ändring på detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar