torsdag 4 oktober 2012

Hur många böcker?

Ok, har nu försökt räkna ut antal böcker/häften jag ska läsa under mitt bokprojekt. Om jag räknat rätt. Vilket jag förmodligen inte har gjort, så ska jag under 65 veckor ha läst 174 böcker/häften. Och för att klara av detta så måste jag då mäkta med inte mindre än 2,7 böcker i veckan. Det blir till att kämpa på! Men, nu vet jag att vi har ett flertal böcker/titlar som jag hinner läsa på en lunchrast, vilket gör att det ändå är ok att jag får kämpa med de lite "tyngre" böckerna! Vilken tur då att jag faktiskt redan har läst tre böcker. Så egentligen behöver jag ju nu "bara" klara av 171 böcker! =)

EDIT 6/10: Efter att ytterligare en gång gått igenom listan på böcker jag ska läsa, och det faktum att min kollega fick hem tre nya böcker så sent som igår, så är det 177 böcker jag ska läsa. Om det inte tillkommer fler titlar under resans gång förstås!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar